Torna indietro
Valutazione Economica del Marchio di una Azienda di Energia Rinnovabili
Valutazione Economica del Marchio di una Azienda di Energia Rinnovabili
Economic Brand Appraisal of a Renewable Energy Company
Per conto di una primaria azienda energetica svizzera, HELVIA ha svolto l'incarico professionale di valutare economicamente un famoso marchio di energie rinnovabili. Per addivenire al valore del marchio, HELVIA ha selezionato alcune metodologie maggiormente congrue al caso di specie, tra cui il: Metodo degli Indicatori Empirici; Metodo del Costo Storico Rivalutato; Metodo del Contributo al Reddito; Metodo delle Royalties Ideali. La valutazione si è conclusa con l'identificazione di un valore oggettivo sulla cui base è stata poi fondata una successiva transazione finanziaria.
On behalf of a leading Swiss energy company, HELVIA carried out the professional task of economically valuing a famous renewable energy brand. To work out the value of this brand, HELVIA selected a number of methodologies most appropriate to the specific topic and business, including the: Empirical Indicator Method; Revalued Historical Cost Method; Income Contribution Method; Ideal Royalties Method. The appraisal ended with the identification of an objective value on the basis of which a following financial transaction was then grounded.
On behalf of a leading Swiss energy company, HELVIA carried out the professional task of economically valuing a famous renewable energy brand. To work out the value of this brand, HELVIA selected a number of methodologies most appropriate to the specific topic and business, including the: Empirical Indicator Method; Revalued Historical Cost Method; Income Contribution Method; Ideal Royalties Method. The appraisal ended with the identification of an objective value on the basis of which a following financial transaction was then grounded.